Milli Eğitim Bakanı Tekin “Bilgiye ulaşmanın kolay olduğu dönemde biz hâlâ bilgi yüklemeye devam edersek çağdaş ülkelerden kopmuş oluruz. Onlar müfredatı hafifletmişler. Öğrencinin yükünü azaltmışlar. Biz de aynısını yapmak istiyoruz, yükü hafifletmek istiyoruz” dedi
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ile 2 gün Diyarbakır’daydım. Bakan Tekin Diyarbakır’da öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimleriyle buluştu. Ayrıca ayda bir yapılan, Türkiye’nin her yerinden gelen öğretmenlerle bir araya geldi.
Kendisine mesaj atan öğrencinin sınıfına gitti, öğrencilerle oyunlar oynadı. Mail atarak evine davet eden öğretmen çiftin evine giderek çayını içti.
Müfredat değişikliğinin yanı sıra atama başta olmak üzere öğretmenlerin ve öğrencilerin sorunlarını “açık açık söyleyin, korkmayın” diyerek dinledi.
Ben Bakan Tekin’i “açık ve şeffaf” gördüm. Öneri getiren, eksikleri anlatan öğretmenlerin sözlerini tek tek dinledi, not aldı, genel müdürlere yönlendirdi. “Gizli ajandam yok” diyerek öğretmenlerin sorularını yanıtladı ve yapılmak istenenleri açık açık anlattı.
Bakan Tekin, Milliyet’e yaptığı açıklamalarda ve öğretmenlerle sohbetlerinde özetle şu mesajları verdi:
ÇAĞDAŞ ÜLKELERDEN KOPARIZ: Dünya ile karşılaştırdığımızda öğrencilerimizin aşırı bir yükü var. Bilgiye erişmenin zor olduğu dönemde oluşturulan içerikler mümkün olduğunca fazla bilgi yüklemek üzerine oluşmuş. Çağ değişti. Bilgiye ulaşmanın kolay olduğu dönemde biz hâlâ bilgi yüklemeye devam edersek o zaman biz çağdaş ülkelerden kopmuş oluruz. Çağı yakalamamız için yapmamız gerekiyor. Onlar revize etmişler. Müfredatı hafifletmişler. Öğrencinin yükünü azaltmışlar. Biz de aynısını yapmak istiyoruz, yükü hafifletmek istiyoruz. Bu dönüşümü mutlaka yapmamız gerekiyor.
GELEN GÖRÜŞLER DEĞERLENDİRİLİYOR: 2023 yılı haziran ayından beridir müfredat revizyonu konuşuyoruz. “Benim hazırlığım var” diyen sendika, STK her kim varsa “buyursun getirsin” dedik. Askıya çıkış tarihlerini de yorum gelsin siye sürekli erteledik, erteledik. Bizim de kendimize göre bir tarihimiz var. Takvim sıkıştı. Şimdiye kadar hiç görüş bildirmeyenler “süreyi uzatın” diyerek engellemek istiyorlar. Ben bunu engelleme süreci olarak görüyorum. Bir haftaydı. Üç gün daha uzattık pazartesiye kadar (bugüne kadar). Yüzde 50 uzattık. Yeter artık. Bundan sonrası benim de yapacağım işi engeller. Gelen görüşlerin istatistiklerini alıyorum. Gelen görüşleri uzmanlar değerlendiriyor. Detaylı rapor hazırlayanlar var. Sadece “siz ne yapmak istiyorsanız biz yaptırmayız” diyenler de var. Ciddi olanları değerlendireceğiz.
OKUMADAN ELEŞTİRENLER VAR: Okumadan eleştirenler var. “Biz bu felsefeyi değiştirmenize müsaade etmeyiz” derseniz bu hukuk devleti ile çelişir. Biz Millî Eğitim Bakanlığı’nda bunun araştırmasını yaptık, bir mantığı değiştiriyoruz, beceri temelli bir eğitim sistemi kuruyoruz. Eksikler olabilir, atladığımız olabilir, onlardan yararlanıyoruz. İlgili arkadaşlar değerlendirecekler.
CHP’YE ÖNERİ ÇAĞRISI: Siyasetçilerin (CHP’lilerin) kendi tabanlarına mesaj vermek için bu tür şovların (MEB’in önüne gelmesi) içerisine girmelerini saygıyla karşılıyorum. Ama bunu yaparken müfredatla ilgili bir öneri paketiyle gelseydiler, yani bu şovu öneri ile yapsaydılar daha mutlu olurdum. Benden randevu isteselerdi Diyarbakır programını ertelerdim. (“Sendikalarla görüşecek misiniz?” sorusu üzerine) Süreçte sendikalarla sürekli diyalog halindeyiz. Öneri getirilerse dikkate alırız.
HALININ ALTINA SÜPÜREMEYİZ: Biz Türkiye’deki eğitim sisteminin daha iyiye gitmesi için alınması gereken ne tür kararlar varsa alacağız. Kararlılıkla gitmemiz lazım. Çünkü bu problemler halının altına süpürülerek bir yere varamayız. Ben bu tür konuları istişare ile paydaşlarla konuşarak çözme taraftarıyım. Yaptığımız değişikliği başta olmak üzere her şeyi ilgili aktörlerle oturup tartışıyoruz, konuşuyoruz. Bu iş tek başına Millî Eğitim Bakanlığı’ndaki bürokratların yapabileceği bir iş değil. Toplumun tamamı kendi üzerine düşen sorumlulukları yapmalı ki eğitim öğretim süreci başarılı olsun. Herkes destek versin istiyorum. Eleştiren, konuşan herkesi destek olmaya davet ediyorum. Eleştiri de bir destektir. Eleştirilerinde yapıcı olsunlar. Katkı vermek istedikleri konular varsa, eksiklerimiz, yanlışlarımız ne varsa gelip bizimle paylaşsınlar. Görecekler ki biz hatamız varsa hatamızdan döneriz. Eksiğimiz varsa eksiğimizi gideririz.
Bakan Tekin ile iki gün Diyarbakır’daydım. Bakan Tekin Diyarbakır’da öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimleriyle buluştu.
Atama takvimi açıklanıyor
ATAMA TAKVİMİ 15 GÜNE BAŞLAR: Pazartesi (bugün) hem atanacak öğretmen sayısı hem de branş bazında kontenjan dağılımları açıklanır. Başvuru alıp mülakat takvimini açıklarız. 15 gün içinde bütün takvimi başlatmış oluruz.