Siyah çayın faydaları ve zararları nelerdir? Fazla çay içmenin zararları?

Doğru oranda tüketildiği takdirde oldukça faydasını görebileceğiniz siyah çay, aşırı tüketiminde de zararları beraberinde getirebiliyor. Sadece içerek değil içeriğinde bulunan bileşenler sayesinde bakteri öldürücü özelliği de bulunan siyah çayı öz olarak da kullanabilirsiniz. Özellikle çay posası pek çok bakteri ve enfeksiyonun önüne geçmesiyle tercih sebebi.

SİYAH ÇAYIN FAYDALARI NELERDİR?



Kalp sağlığı için tercih edin!

Flavonoid olarak isimlendirilen kalp sağlığını koruyan bir antioksidan grubunu içerir ve bu flavonoidleri uygun bir şekilde almak; hipertansiyon, kolesterol, kalp rahatsızlıkları gibi ihtimallerin önüne geçer. Aynı zamanda kan basıncının düzenlenmesinde de etkilidir.

Bağırsaklar için tercih edin!

İçeriğindeki polifenoller sayesinde kötü bakterilerin büyümesine engel olurken iyi bakterilerin de büyümesine katkı sağlar. Bunun ile birlikte bağışıklık sistemini güçlendiren antimikrobiyal özellikleri bulunur.

İnme tehlikesini düşürmek için tercih edin!

Yapılan araştırmalara göre günlük 3 fincanın üzerinde çay (siyah, yeşil çay) tüketen kişilerin, günlük bir fincanın altında az çay içen kişilere oranla %21 seviyesinde azalan inme tehlikesine sahip oldukları saptanmıştır.

Kan şekeri için tercih edin!

İçeriğindeki insülin kullanmayı arttıran moleküller sayesinde, kan şekerinin düzenlenmesinde oldukça etkili olduğu ortaya konmuştur.

Kanser hücrelerine karşı tercih edin!

İçeriğinde bulunan polifenoller, kanser hücrelerinin büyümesini engelldiği, yeni hücre oluşmasının da önüne geçtiği gözlenmiştir.

Odaklanmak için tercih edin!

Yapılan araştırmalara göre, dikkat dağınıklığı olan bir grup insanın çay tüketimi sonucu odaklanmada daha hızlı sonuç aldığı ortaya konmuştur.

SİYAH ÇAYIN ZARARLARI NELERDİR?

Siyah çayın ne kadar faydalarından söz etsek de her insanın metabolizması, kalıtımsal yatkınlığı ve beslenme düzeni aynı değil. Bu yüzden çayın yan etkilerinden farklı oranlarda etkilenmek mümkün. Sizler için olabilecek yan etkilerini de sıraladık:

Düşük demir emilimi için dikkat!

İçerik tanenler bakımından zengin olan çay, demire bağlı sindirim sisteminden dolayı demir emiliminin önüne geçebilir. Bu yüzden meydana gelebilecek demir eksiliği için dikkatli tüketmede fayda var.

Stres ve uyku düzeni için dikkat!

Çay yapraklarında bulunan kafein, yoğun tüketildiği takdirde uykunun azalmasına sebep olur ve beraberinde stres, huzursuzluk ve kaygıyı da getirebilir.

Baş ağrısı için dikkat!

Bazı baş ağrısı çeşitlerini hafifletmede etkili olduğu bilinse de sebebi belli olmayan kronikleşmiş baş ağrısında çay ve kafein tüketimine dikkat edilmelidir. Rahatsızlık çeşidine göre ters etkiler gösterebilmektedir.

İmmün sistem için dikkat!

İçeriğindeki bileşenler bağırsakla için faydalı bulunsa bile, yemekten önce tüketmek bazı mide bulantılarına ve mide yanmalarına sebep olabilir. Çayın olası durumlarda verebileceği zararlar özellikle mide hassasiyeti olan kişileR için önceden düşünerek temkinli tüketilmelidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir