%90: Çin’de dizel talebi düşüyor

Çin’in Dizel Talebi Düşerken Elektrikli Araç Pazarı Yükselişte!

ABD Enerji Bilgi İdaresi raporuna göre, Çin, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı konumunda bulunmaktadır. Son on yılda, petrol tüketimi istikrarlı bir şekilde artış göstermiştir ve günlük yaklaşık 11,3 milyon varil ham petrol ithal etmektedir. Bu petrolün büyük bir kısmı dizel yakıt üretimi için kullanılmaktadır, ancak devletin teşvikleriyle temiz enerjiye doğru bir dönüşüm yaşanmaktadır.

Çin’in önde gelen pil üreticisi CATL, içten yanmalı motorlu ağır hizmet tipi kamyonlara olan talebin, elektrikli araçlara doğru bir kayış içinde olduğunu belirtmektedir. Bu durum, daha fazla endüstriyel pil değiştirme istasyonunun inşasını da beraberinde getirmektedir. Büyük kamyonlar, devasa 729 kilovatsaatlik pillere sahip olmalarıyla dikkat çekmektedir.

Dizelden vazgeçme eğilimi, Çin’de hızla yaygınlaşmaktadır. Yıllık bazda, dizel talebi Nisan ayına kadar %8,4 oranında düşüş göstermiştir. BloombergNEF’e göre, bu trend devam ederse, tüketim bu on yılın sonuna kadar %26 daha da azalabilir.

Elektrikli kamyonlar, Nisan ayında hafif ticari araç satışlarının %22’sini oluşturarak geçen yıla kıyasla önemli bir artış göstermiştir. Dizel talebi, sıvılaştırılmış doğal gaz gibi alternatif yakıtların da yükselişi ile iki katlı bir tehdit altındadır.

Çin’in ulaştırma sektöründeki bu büyük değişimler, küresel enerji piyasalarında dalgalar yaratmaktadır. GL Consulting analisti Amy Sun, Çin’deki yakıt tüketiminin büyük çoğunluğunun karayolu taşımacılığında ve madenlerde kullanıldığını belirtmektedir.

Çin hükümeti, şirketlerin ve tüketicilerin temiz enerjiye geçişini teşvik etmektedir. Vergi indirimleri, takas programları ve sübvansiyonlar ile, insanlar elektrikli araçlara yönlendirilmektedir. Bu stratejik yaklaşım, yabancı petrol bağımlılığını azaltmayı ve yerli elektrikli araç sektörünü büyütmeyi amaçlamaktadır.

Çin’in jeopolitik gücünü artırırken aynı zamanda çevreye duyarlı bir enerji politikası izlemesi, küresel pazarlarda da dikkat çekmektedir.

Related Posts

Türkiye’de ‘yoksul’ olmak için gereken para dudak uçuklattı

DİSK/Birleşik Metal-İş Sınıf Araştırmaları Merkezi (BİSAM), Haziran 2025 dönemi için açlık ve yoksulluk sınırı raporunu yayımladı. Haziranda açlık sınırı 25 bin 811 TL, yoksulluk sınırı 89 bin 282 TL oldu. Günlük harcama gereksinimi 860 TL, tek …

Antalya’ya 4 alanda yatırım teşviki! Bakan Kacır detaylarını açıkladı

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Antalya için belirledikleri 4 öncelikli alandaki yatırımlar için güçlü teşvikler sunacaklarını bildirerek, “Türkiye Yüzyılı’nda şehirlerimizin yıldızı daha güçlü parlayacak” ifadesini kullandı.

Bakan Uraloğlu açıkladı: 80 dakikalık yol 43 dakikaya düşecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun mevcut yol ile 80 dakika süren seyahat süresini 43 dakikaya düşüreceğini bildirdi. Bakan Uraloğlu, “Otoyolumuz, Ankara Çevre Yolu’nda yer alan Kızılcaköy mevkiinden başlayarak Gökçeyurt, Lalahan, Hasanoğlan, Elmadağ ve Yahşihan’ın açıklarından devam edecek. Kızılırmak’ı geçerek Çerikli’nin kuzeyinden Kırıkkale-Yozgat Devlet Yolu’na bağlanacak.” dedi.

Spot piyasada elektrik fiyatları! (11 Temmuz 2025)

Enerji Piyasaları İşletme AŞ verilerine göre, spot elektrik piyasasında işlem hacmi bugün düne göre yüzde 16,9 azalarak 1 milyar 695 milyon 327 bin 295 lira oldu. Gün öncesi piyasada bir megavatsaat elektriğin fiyatı, yarın için en yüksek 06.00, 20 …

Almanya’da şirket iflasları ikinci çeyrekte 2005’ten beri en yüksek seviyeye ulaştı

Almanya’daki Halle Ekonomik Araştırma Enstitüsü (IWH), ülkede iflas eden şirket sayısının 2025’in ikinci çeyreğinde 2005’ten bu yana en yüksek seviyeye ulaştığını bildirdi.

Resmi Gazete’de yayımlandı: Altın alımında ödeme yöntemleri değişti!

İşlenmiş kıymetli madenlerin ithalatında yeni döneme girildi. Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeyle ödeme yöntemlerine ilişkin kapsam genişletildi. Uygulama, ithalat süreçlerinde yeni kurallar getirecek.